Balet na filmovém plátně

Kino Kopřivnice již osm let přenáší svým divákům na filmové plátno kouzelný svět hudebně-dramatického i výtvarného umění. Programový cyklus „Umění v kině“ se v průběhu let rozrostl o balety, koncerty a výstavy. Devátý ročník oblíbeného programu nebude o nic chudší. Zahájíme jej velkolepě záznamem koncertu - André Rieu, Maastricht Concert 2018 Amore – hold lásce. V loňském roce jsme Vás zavedli do neslavnějších operních domů Evropy, do slavné milánské, barcelonské či pařížské opery. Letošní ročník věnujeme tomu nejlepšímu z Metropolitní opery New York. Mezi osmi záznamy oper uvídíte velmí úspěšnou Rusalku, Dona Giovanniho nebo Turandot. Živě představíme opět Bolšoj balet, který si získal srdce diváků po celém světě. Hlavní ingrediencí úspěchu projektu je nepřekonatelná interpretační bravura tanečnic Bolšoje (Olga Smirnova, Jevgenie Obrazcová, Maria Alexandrová, nebo ukrajinská rodačka Světlana Zacharová). V mužské části souboru okouzlují diváky hvězdy jako Michail Lobukin, Ruslan Skvorcov, ale i historicky první americký tanečník v souboru, který přešel do Bolšoje z ABT David Hallberg. Výstavy na filmovém plátně ukáží mistry nejen evropského výtvarného umění. Projekt umožňuje milovníkům velkých pláten těšit se naplno těmi nejkrásnějšími obrazy všech dob na velkém filmovém plátně a doslova se nechat vtáhnout do obrazu.

„Umění v kině“ v letošní sezóně představí 19 projekcí v průběhu deseti měsíců. Těšíme se na věrné publikum.

Vedle operních projekcí Vám kino Kopřivnice nabízí také baletní tituly. Balet v kině si získal přízeň diváků po pět sezón. Šestá sezóna nabízí čtyři inscenace známého a oblíbeného Bolšoj Těatru. Baletním projekcím budou patřit nedělní odpoledne.

VSTUPNÉ 250 KČ, PŘI SOUČASNÉ KOUPI 6 A VÍCE VSTUPENEK NA JEDEN A VÍCE TITULŮ CENA 200 Kč. VSTUPENKY LZE KOMBINOVAT S OPERNÍMI PŘENOSY  A VÝSTAVAMI. VSTUPENKY NENÍ MOŽNÉ VRACET. 

 

Více info

Carmen Suita / Petruška | Bolšoj Těatr

Carmen, smyslný a vášnivý ballet o jednom jednání, bude uvedena spolu s Petruškou, novou produkcí Bolšoj baletu, která zcela vystihuje duši ruského baletu. Kubánský choreograf Alberto Alonso přišel na výzvu fenomenální primabaleríny Maji Plisecké s další verzí baletu o Carmen. Ta vešla do dějin v roce 1967 ve Velkém divadle v Moskvě pod názvem Carmen suite, Bizetovu hudbu upravil a doplnil manžel Plisecké Rodion Ščedrin. Jak v případě Rolanda Petita, tak i zde je příběh koncentrován na hlavní trojúhelník vztahů Carmen - Don José - Toreador, vše je ale transportováno do roviny symbolismu a expresionismu. Carmen je uzavřena do své arény života, kde zápasí se svým osudem, který nabírá v určitých okamžicích podobu býka, Don Josého, Toreadora. Svou koncepci takto viděné Carmen vyjádřil Rodion Ščedrin těmito slovy: "Život Carmen se mi jeví jako aréna, ve které se denně odehrává boj o její svobodu. Musí neustále bojovat proti všem, všichni usilují o její život. Stále se její osud pohybuje na hranici mezi životem a smrtí. Nejinak, než je tomu u toreadora a býka." Petruška je prostřední z legendární trojice Stravinského děl, vzniklých pro slavný soubor Ruského baletu v rychlém sledu za sebou: Pták Ohnivák, Petruška, Svěcení jara. Petruška má některé rysy, které se později v hudbě Stravinského již příliš neobjevují – především uplatnění takzvaného městského, v očích mnohých „pokleslého“ folkloru. Jde o nejrůznější popěvky užívající velmi primitivní melodie. V sousedství této umně primitivní hudby pak nalezneme „nejmodernější“ prostředky. Námět baletu je velmi jednoduchý. Petruška miluje Colombínu, tu si však pro sebe nárokuje tlustý, odulý mouřenín. Vše je odosobněno tím, že hlavní postavy baletu jsou koncipovány jako kouzelníkem oživené loutky z pouličního divadélka. Celý děj je orámován lidovou slavností, kde jsme svědky řady žánrových scének. Petruška skončí špatně: Mouřenín ho po krátké honičce zabije svou tureckou šavlí. Rozpačití diváci loutkového představení, zklamaní z toho, že kladný hrdina dopadl špatně, odcházejí, když tu se nad divadélkem objeví nový Petruška a za disonantního motivu dvou trubek dělá na kouzelníka dlouhý nos. Petruška – prototyp věčného smolaře – je věčný. Zobrazit více

2D OR MP

Program na měsíc

červenec
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 1 2 3 4

Najeďte myší nad kalendář a zobrazí se vám akce. Kliknutím na událost zobrazíte podrobnosti.

Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.